Leden hulp

BelastinghulpComputerhulpRijbewijs verlengen


Hulp bij aangifte inkomstenbelasting.

Ook dit jaar staan de vrijwilligers weer klaar om u te helpen bij uw belastingaangifte 2019. Deze service is bedoeld voor de leden van KBO-PCOB.
Als u hulp wil hebben, meld u zich dan vanaf 1 februari aan maar zeker vóór 1 maart. Uw belastinghelper komt bij u thuis en wil graag een goede (route)planning maken.

Wij zijn blij een nieuwe collega te mogen verwelkomen: de heer Peter Jongejan komt ons team versterken. Het is van belang dat u de juiste persoon vraagt voor hulp, zodat het aantal hulpvragen min of meer gelijk verdeeld is over de vrijwilligers.

Overigens hebben we dringend nieuwe vrijwilligers nodig als belastinghelper. Meld u aan bij Hans van Elk, 023-524 62 66.

De ouderenbond KBO-PCOB gaat op dezelfde manier te werk als vorig jaar. De service aan u blijft hetzelfde. En uw bijdrage voor de onkosten van de vrijwilliger blijft € 10,– per (gezamenlijke) aangifte.
Vanaf 1 maart kunnen we gebruik maken van de gegevens die de Belastingdienst al van u heeft. Om met deze gegevens te kunnen werken, moet uw belastinghelper een code gebruiken. Als u vorig jaar door ons geholpen bent, krijgt u de code vanzelf thuis van de belastingdienst.
Als u zich voor het eerst aanmeldt bij een belastinghelper vraagt deze de code voor u aan. Daarna ontvangt u de code thuis. Bewaar uw code zorgvuldig. Geef uw code altijd zo snel mogelijk door aan uw belastinghelper. Als u deze code doorgeeft aan de belastinghelper kunt u meestal meteen een afspraak maken.

Als u hulp wil hebben, vragen wij u dringend om zich voor 1 maart aan te melden.

Belastinghelpers en wijkindeling
Let op: veel mensen in de wijk met postcode 2012 (ongeveer het Rozenprieel) wenden zich nu tot een andere belastinghelper. Dit geldt ook voor de mensen in postcodegebied 2063.

Wijkindeling volgens postcode
Het cijfer vóór de postcode (wijk) verwijst naar uw belastinghelper.

1 – 2011, 2012 behalve ‘Rozenprieel’, 2013, 2014, 2015, 2041, 2042, 2051
2 – 2021, 2022, 2023, 2024, 2063
3 – 2025, 2026
4 – 2032, 2033
5 – 2034, 2035, 2036, 2037
6 – ‘Rozenprieel e.o.’: gebied begrensd door Gasthuis-/Kampersingel, Spaarne, Rustenburgerlaan/Frederikspark, Houtplein.

Belastinghelpers
1 – dhr. Hans van Elk 023-524 62 66
2 – mw. Leida Kramer 023-525 72 64
3 – mw. Annamarie Angenent 023-538 44 67
4 – dhr. Gerard Kortekaas 06-193 46 652
5 – dhr. Harry Heemskerk 023-533 19 92
6 – dhr. Peter Jongejan 06-178 17 768
Dhr. Maarten Visser (527 48 04, bereikbaar na 19:30 uur) blijft beschikbaar voor zijn huidige cliënten en nieuwe cliënten van PCOB.
Mw. Jos van der Linden (536 57 37) blijft beschikbaar voor haar huidige cliënten.

Hulp bij belastingaangifte ook als u geen lid bent?

U kunt gratis hulp krijgen bij het invullen van uw belastingaangifte. Maak dan telefonisch een afspraak voor het spreekuur van de Formulierenbrigade van Dock Haarlem.
Wilt u hier gebruik van maken klik dan hier voor meer informatie.

De iPad / computerhulp is tot nader order afgelast i.v.m. het Coronavirus

HULP BIJ COMPUTERPROBLEMEN
Leden van de KBO-Haarlem helpen u graag met het oplossen van problemen, die u met uw computer heeft. Dat kan vrijwel alles zijn, het verhelpen van internet en e-mailproblemen, het installeren van nieuwe randapparatuur (zoals een printer), het downloaden en uitleggen van hulpprogramma’s (bijv. Skype), het instellen van veiligheidsprogramma’s, die u beschermen tegen virussen en dat soort kwaadaardige aanvallen op uw systeem, het regelmatig maken van back-up, zodat u altijd kunt terugvallen op uw belangrijkste gegevens, in geval van een ernstig computerprobleem, waarbij u alles waarvan u geen back-up heeft, kwijt bent, en het laden van foto’s van uw camera naar uw computer en die foto’s dan per e-mail aan anderen sturen.
Deze computerhulp wordt altijd bij u thuis op uw eigen computer verleend.
Wilt u hulp? Dan kunt u contact opnemen met:
Dhr. Ton van der Voort tel: 06-50517299 E-mail: a.voort4410@gmail.com

HULP BIJ HET GEBRUIK VAN UW TABLET
Vanaf heden is er iedere donderdagmiddag weer iPad spreekuur in de Adelbertus kerk hoek Zaanenstraat/Rijksstraatweg van 14.00 tot 16.00 uur.
Naast vragen over de iPad kunnen er ook vragen over andere Tablet’s en Smartphones beantwoord worden.
Algemene vragen over, opleiding, internet, wifi, bluetooth, providers en laptops kunnen ook uitgezocht worden.
Voor KBO leden en parochianen zijn er geen kosten aan verbonden en de koffie staat klaar.
Vooraf aanmelden, waarbij u ook het probleem of uw vraag even vermeldt, is gewenst i.v.m. de indeling. Ton van der Voort iPad coach KBO Haarlem en omstreken tel: 06-50517299
E-mail: a.voort4410@gmail.com
Mocht het spreekuur ‘n keer niet doorgaan dan volgt er een mededeling op de website van de Adelbertusparochie. www.adelbertusparochie.nl


Korting op uw rijbewijskeuring via KBO-PCOB!
Verloopt uw rijbewijs op of na uw 75e verjaardag? Dan moet u medisch gekeurd worden wanneer u een nieuw rijbewijs wilt aanvragen. Deze keuring is verplicht.

—> Lees hier verder

De tijdelijke verlenging van de geldigheid van het rijbewijs voor 75-plussers met maximaal één jaar, gaat per 1 december 2019 in. Dat heeft minister Cora van  Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) 13 november in een brief aan de Tweede Kamer laten weten.

—> lees hier het gehele bericht

GOEDKOPE RIJBEWIJSKEURING SENIOREN IN ZANDVOORT ZANDVOORT

Senioren, chauffeurs met rijbewijs C/D/E en overige automobilisten die voor verlenging van hun rijbewijs moeten worden gekeurd, kunnen hiervoor terecht bij de RijbewijskeuringsArts op 31 januari, 14 en 28 februari, 12 en 26 maart en vervolgens twee keer per maand bij Stichting Pluspunt, Flemingstraat 55.
Voor informatie en een afspraak belt u naar het landelijke afsprakenbureau: 036-7200911. Zelf een datum reserveren kan via de website: www.rijbewijskeuringsarts.nl.

Tarieven (incl. BTW): 75+ B/E € 50,00, medisch, C/D/E (ook voor code 95) en Taxipas € 70,00. Leden van ViVa! en/of CNV/FNV/ouderenbonden krijgen € 10,00 korting op bovenstaande prijzen.

Let op: Het is niet mogelijk rechtstreeks bij de locatie een afspraak te maken.

Voordat u naar de keuring gaat dient er eerst een Gezondheidsverklaring gekocht te worden en is verkrijgbaar bij de gemeente en via internet op mijn.cbr.nl (inloggen met DigiD). U beantwoordt de vragen en stuurt de Gezondheidsverklaring naar het CBR. Het kan een aantal weken duren voordat u de papieren die de arts moet invullen thuisgestuurd krijgt van Het CBR (per post of via de mail).
De verwerking en beoordeling door het CBR kan meerdere maanden in beslag nemen. Geadviseerd wordt om ruim van tevoren een afspraak te maken voor de keuring. Ook inwoners uit omliggende gemeenten zijn van harte welkom.